Pe
scurt, sunt trei conditii obligatorii pentru o campanie de succes:
1. un
blog bine facut
2.
oricine vrea sa faca o donatie sa poata dona usor. Daca nu poate dona azi,
sansele sa faca o donatie maine scad vertiginos.
3. o
campanie de promovare cat mai agresiva: internet, televiziune, presa scrisa,
afise pe stalpi, fluturasi, stickere pe scara rotativa la metrou si orice alt
suport pe care il vad multi oameni.
Doua
observatii
-
sunt sanse mult mai mari ca un pensionar sau un student sa doneze 50 de lei
decat ca un milionar sa scoata 50 de euro din buzunar. De obicei, milionarii
doneaza cand sunt filmati.
-
sunt sanse mult mai mari ca un blogger cu 100 de vizitatori pe zi sa publice
bannerul campaniei. Bloggerii care au 10.000 de unici pe zi refuza in fiecare
luna cateva zeci de cereri de genul: “Pune-mi si mie un banner!”
Mai
jos sunt toate cele 3 conditii detaliate:
1. *Blog
de calitate. Pe platforma WordPress sau blog.spot.com de preferat
Domeniu
propriu de internet .ro cumparat
pe numele unuia dintre parinti.
Versiune
multilingva prin gadgetul Google Translate. Puneti codul html urmator intr-un
Widget text:
<script
src=”http://www.gmodules.com/ig/ifr?url=http://www.google.com/ig/modules/translatemypage.xml&up_source_language=ro&w=160;h=60&title=&border=&output=js”></script>
Pagini:
-
Povestea copilului
-
Documente medicale – 2-3 documente cele mai importante
-
Cautam voluntari – ce pot face cei care vor sa dea o mana de ajutor in
mediatizarea cazului
-
Donatii – explicat in detaliu care sunt modalitatile prin care poti face o
donatie:
Categorii:
-
Clipuri video
-
Galerii foto – cate un set de imagini publicat in fiecare saptama. Fiecare set
sa cuprinda povestea ultimei saptamani .
-
Aparitii in presa: unde a fost publicata povestea
-
Informatii despre boala pe care o are copilul
Pe
una dintre coloanele siteului module cu:
-
Modalitatile prin care se poate dona, cu link catre pagina de donatii
-
Numerele de teledon
-
Modul de donatii prin PayPal
-
Cat s-a donat pana in prezent
-
Countdown – cronometru cu numarul de zile care au ramas pana cand trebuie
stransa suma
-
Google Translate
-
Pune bannerul pe site-ul tau (un banner in format 300 x 250 pe care cei care
sa-l poata prelua bloggerii si site-urile de stiri)
2. Sa
poata dona foarte usor toti cei care doresc sa faca o donatie
Conturi
in lei si euro la BCR, BRD, ING deschise pe numele
unuia dintre parinti.
-
Oricine poate merge la orice sucursala BCR si BRD pentru a face o donatie in
contul copilului. Nu conteaza daca cel care are donatia are sau nu cont la una
din aceste banci, dar va plati o taxa de aprox. 12 lei pentru transferul
banilor
-
La ING pot dona foarte usor cei care au cont sau card la ING. Pentru ca e o
banca bazata pe tranzactii electronice, procentul clientilor care prefera
tranzactiile electronice este foarte mare. Self banking si online banking sunt
cuvintele de ordine la ING.
Serviciu
de Internet banking si un card international VISA sau Mastercard asociat
fiecarui cont in euro. BCR, BRD si ING ofera aceste servicii. Parintii nu
trebuie sa piarda timpul cu drumuri pana la banca. Iar suma donatiilor trebuie
urmarita in fiecare zi si postata pe blog. Cardurile internationale te vor
ajuta in strainatate unde poti plati absolut orice cu cardul. In plus, e
riscant sa pleci din tara cu o valiza plina cu euro dupa ce ai strans banii.
Cont
Paypal – prin el se pot face donatii direct de pe cardul bancar.
Este foarte util pentru romanii din strainatate care vor sa faca donatii. Apoi,
toti cei care au o afacere oricat de mica pe internet folosesc paypal. Iar
internautii reprezinta cea mai inimoasa categorie dintre toate. Contul de
paypal trebuie asociat unei adrese de mail gen Gmail sau Yahoo la care sa aiba
acces doar parintii. Nu-l asociati adresei de mail a campanei a carei parola o
are toata lumea, pentru ca e posibil ca un voluntar sa fuga cu banii. Trebuie
trimis de la inceput fax catre Paypal pentru a debloca limita de 2.500 de
euro/luna.
Linii
teledon (numere scurte) la Romtelecom, Orange,
Vodafone, Cosmote. Pentru a primi o astfel de linie trebuie indeplinite 2
conditii:
-
O fundatie umanitara serioasa trebuie sa depuna cerere la cei 4 operatori de
telefonie pentru deschiderea linilor telefonice
-
Trebuie alcatuit un mediaplan cu toate aparitiile in presa prevazute in
campanie si trimis operatorilor de telefonie impreuna cu cererea de deschidere
a liniei pentru teledon
3. Campanie
media cat mai agesiva
Televiziune
Gasit
o televiziune sau o persoana care lucreaza in televiziune si e dispusa sa faca
un spot video. Videoclipul trebuie sa contina adresa blogului si numerele de
teledon. In lipsa de profesionisti media, fcautati o firma mare care filmeaza
nunti si botezuri. Au camere video bune si oameni care se pricep la editare
video. Cu putin noroc gasiti si un operator priceput.
Pus
videoclipul pe youtube si pe blog si trimis la toate televiziunile, cu
rugamintea sa-l difuzeze in perioadele de emisie in care exista spatii
publicitare libere. Daca televiziunile sunt de acord trebuie colaborat cu
fundatia pentru hartii.
Presa
scrisa
Gaseste
un jurnalist dispus sa scrie cat mai bine povestea copilului. Bloggerii
sunt la fel de buni la scris, dar incearca sa gasesti unul care sa aiba macar
100 de vizitatori pe zi.
Gaseste
un fotoreporter sau un fotograf profesionist care sa faca poze copilului.
Trimite
povestea pe mail la toate ziarele mari din Romania si la toate ziarele locale
din judetul sau orasul in care locuiesti. Presa locala este mult mai receptiva.
Pune in email cateva fotografii de calitate, 2-3 documente medicale scanate si
adresa blogului. Ai grija ca textul sa nu depaseasca o pagina sau 3.000 de
semne. Cu cat textul e mai lung cu atat vor avea mai putini curajul sa-l
citeasca. Ajuta daca suni la publicatiile care scriu despre cazuri sociale si
ceri sa vorbesti cu jurnalistul care scrie despre cazurile sociale. Spune-i
povestea politicos, scurt si la obiect.
Nu
renunta de la primul refuz. Suna de cel putin 5 ori in fiecare loc si cere sa
vorbesti cu ziaristul cutare sau cutare. Gasesti numele ziaristilor in caseta
tehnica a ziarului, in editia tiparita. Cauta la departamentul Social sau
Reportaj.
Internet
Trebuie
sa apelezi la comunitatea internautilor sa posteze povestea in cat mai multe
locuri cat mai vizibile: pe bloguri, pe site-urile ziarelor, pe forumuri
s.a.m.d. Dintre toti cei la care vei apela, internautii sunt cei mai inimosi si
cei mai inteligenti.
Foloseste
retelele sociale. Au un efect foarte mare in strainatate si in randul
utilizatorilor avansati de internet din Romania.
*Afise
Construieste
un afis in format A4. Pus afisul pe blog si indeamna vizitatorii site-ului sa-l
descarce, sa-l printeze si sa-l puna in locuri prin care trec cat mai multi
oameni. Afisul trebuie sa contina:
-
Poza copilului
-
Adresa blogului
-
Numerele de teledon
-
Suma si data pana la care trebuie stransi banii
*Cele
scrise cu ros vi le oferim noi cei de la proiectul "Sa fim Oameni..."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu